Odbiorcy
Z każdym rokiem obowiązki gmin i innych jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony powietrza zyskują na znaczeniu. Zanieczyszczone powietrze nie jest już tylko ciekawostką przyrodniczą, ale także problemem politycznym.
Obowiązki jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony powietrza określone zostały w głównej mierze w ustawie – Prawo ochrony środowiska oraz w aktach prawa miejscowego.
Znam praktyczne problemy związane ze stosowaniem w gminie przepisów w zakresie ochrony powietrza. Doradztwo w tym zakresie jest ważnym elementem mojej praktyki prawniczej.
Z przyjemnością dzielę się wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie z Słuczaczami.
Tematyka
Program:
I. Program ochrony powietrza oraz plan działań krótkoterminowych – uwarunkowania prawne ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków gminy
1. Czym jest program ochrony powietrza oraz plan działań krótkoterminowych
2. Opracowanie i uchwalenie programu ochrony powietrza
3. Obowiązki gmin
4. Kary administracyjne
II. Uchwały antysmogowe
1. Uwarunkowania prawne
2. Uchwały antysmogowe w orzecznictwie
III. Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska
IV. Gminne dotacje na ochronę środowiska – uwarunkowania prawne
1. Specyfika dotacji na ochronę środowiska na tle innych dotacji
2. Gminne dotacje w orzecznictwie sądów
3. Zasady konstruowania uchwał dotacyjnych w świetle orzecznictwa regionalnych izb obrachunkowych
4. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w związku z udzielaniem i przekazywaniem dotacji – omówienie regulacji i kazusy na podstawie orzecznictwa komisji
V. Czyste Powietrze i Mój Prąd – rola gminy
VI. Spółdzielnie energetyczne i klastry energii
VII. Elektromobilność w gminie – uwarunkowania prawne